Podľa správy webu Alibaba Alizila približne 400 značiek vykázalo hrubú
hodnotu tovaru viac ako 100 miliónov jüanov (12,84 milióna eur).
Jeho konkurent JD.com oznámil, že objem transakcií, objednávok a počet
užívateľov počas festivalu dosiahli vysoké hodnoty bez toho, aby
poskytol konkrétne čísla. Uviedol len, že vyše 60 značiek na jeho
platformách zaznamenalo tržby viac ako 1 miliardu CNY, pričom takmer
20.000 značiek zaznamenalo viac ako trojnásobný nárast objemu transakcií
v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka.
Singles' Day vytvorili v 90. rokoch minulého storočia čínski
vysokoškoláci ako alternatívu k Valentínovi pre ľudí bez partnerov.
Alibaba si z neho urobil svoj marketingový nástroj, keď zorganizoval 11.
novembra 2009 na svojich platformách prvý 24-hodinový nákupný festival.
Cieľom bolo zvýšiť odbyt v tejto časti roka, ktorá je v Číne z hľadiska
maloobchodného predaja slabou sezónou.
Pôvodne 24-hodinová udalosť sa rozšírila na týždne propagačných akcií.
Alibaba tento rok už druhýkrát nezverejnil hodnotu svojich tržieb počas
nákupného festivalu, ktorý oslávil 15. výročie. Minulý rok, keď predaj
zasiahli blokády spojené s pandémiou ochorenia COVID-19 v Číne, bol prvý
bez údajov o tržbách.
Analytici pozorne sledujú Singles' Day ako ukazovateľ spotrebiteľskej
dôvery a očakávaní v oblasti tržieb. Tento rok sú spotrebiteľské výdavky
v Číne utlmené, keďže ekonomika flirtovala s defláciou a stále sa
zotavuje z pandémie.
Alibaba vyvíjal tlak na obchodníkov, aby tento rok ponúkali čo najnižšie
ceny. Koncom októbra oznámil, že počas Singles' Day ponúkne na svojom
trhu 80 miliónov produktov za najnižšie ceny. Snaží bojovať proti
rivalom, ako sú Douyin a Pinduoduo, ktorí v predchádzajúcich rokoch
zmenili prostredie čínskeho elektronického obchodu celoročnou ponukou
lacnejších a zľavnených položiek.
Prieskum spoločnosti Bain & Company minulý týždeň odhalil, že 77 % z
3000 respondentov plánovalo minúť menej alebo rovnakú sumu na Deň
nezadaných ako minulý rok vzhľadom na neistotu v ekonomike.
Bain & Company odhaduje, že vlani dosiahla celková hodnota tovaru
predaného počas 11. novembra 1,15 bilióna CNY. Hoci niekoľko
poradenských spoločností predpovedalo, že rast objemu predaja počas
tohoročného Singles' Day naprieč platformami sa bude pohybovať od 14 %
do 18 %, čo by bol prvý návrat k dvojcifernému rastu od pandémie, na
konečný obraz o predaji bude potrebný dlhší čas. Tieto čísla zohľadňujú
totiž hodnotu zadaných objednávok a nezahŕňajú sumu, ktorá bude neskôr
vrátená.
Analytici a predstavitelia odvetvia očakávajú, že miera vrátenia tovaru
bude tento rok vysoká, keďže spotrebitelia nakupujú viac, aby získali
väčšie zľavy pri pokladni a potom vrátia položky, ktoré nepotrebujú.
Predpovedali tiež, že položky súvisiace so zdravím životným štýlom budú
mať lepšie výsledky. Alibaba napríklad uviedol, že predaj cestných
bicyklov vyskočil o 300 % počas prvej hodiny predaja.
(1 EUR = 7,7874 CNY)